لیل نشست و وجود ناخالصی‌ها، به طور کامل یا درصد بالایی از آن مسدود شده است. تمام لوله‌ها را چک کنید. در مواردی که مسیرهای عبور سیال بسته شده بودند، با فشار هوا اقدام به باز کردن آنها کنید. اگر لوله نازک و شکننده بود و یا امکان پاکسازی توسط فشار هوا را نداشتید، توسط یک سیم محکم اما انعطاف‌پذیر، مجاری عبور سوخت را باز کنید. 

المنت را بررسی و در صورت معیوب بودن تعویض کنید. 

پمپ اولیه یا به طور کلی از کار افتاده یا عمر مفیدش به پایان رسیده است و راندمان پایینی دارد. سوپاپ‌های پمپ را بازدید و رفع عیب کنید، همچنین فنر را از پمپ خارج کرده و مورد بررسی قرار دهید. اگر فنر شکستگی، تغییر شکل، تضعیف شدن عملکرد ارتجاعی و سایش و خوردگی داشت، تعویضش کنید. 

توجه داشته باشید که اگر فیلتر سوخت بدون توجه به زمان سرویس‌های دوره‌ای، بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته باشد، منافذ آن توسط ناخالصی‌های موجود در سوخت و اجرام ریز جدا شده از برخی قطعات سیستم سوخت‌رسانی، مسدود شده است و اجازه عبور سوخت را نمی‌دهد. فیلتر سوخت را باز کرده، تمیز و مجدد نصب کنید. اگر فرسودگی زیاد بود، نسبت به تعویض آن اقدام کنید. 

در برخی مواقع نبود گازوئیل در مخرن می‌‌تواند علت مشکل باشد اما توجه کنید که خالی شدن باک تنها به دلیل سهل‌انگاری راننده در سوخت‌گیری به‌موقع نیست، لذا شما ابتدا مطمئن شوید آمپر سلامت کامل دارد یا خیر زیرا بارها پیش آمده که مقدار نمایش داده شده از مقدار واقعی بیشتر است. از طرفی نیز تمامی لوله‌ها و اتصالات سیستم سوخت‌رسانی و همچنین بدنه باک را بازرسی کنید تا تمام‌شدن گازوئیل به دلیل نشتی حاصل از سوراخ شدن، شل شدن اتصالات، ترک، پوسیدگی و... نباشد. 

اما پس از روشن شدن فعالیت پیشرانه با کوبش همراه است. 

کف پیستون‌ها به جهت اشتعال غیر‌استاندارد سوخت دوده گرفته است. پیستون‌ها باید با دستمال غیر خشن مرطوب و یا نفت پاکسازی شوند. قبل از نصب از خشک بودن آنها اطمینان حاصل کنید. 

تایپت‌هایی را که معیوب هستند و وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهند، تعویض کنید. 

رینگ پیستون‌ها شکسته شده‌اند. رینگ‌های معیوب را تعویض کنید و سیلندرها را نیز با دقت نگاه کنید تا لبه تیز و شکسته شده رینگ‌ها روی دیوار سیلندر خط‌های نسبتا عمیق به جا نگذاشته باشد. خط‌های عمیق را به کمک تراشکاری سیلندر و استفاده از رینگ و پیستون بزرگ‌تر می‌توانید حل کنید اما اگر عمق خطوط بیش از حد مشخصی بود، نسبت به تعویض سیلندر یا کل بلوک پیشرانه اقدام کنید. 

اگر لقی یاتاقان‌های اصلی بیش از اندازه مجاز بود، ابتدا پیچ‌ها را سفت کرده و سپس در صورت رفع نشدن مشکل، یاتاق‌های نو را جایگزین کنید. 

گژن پین‌ها را بررسی کنید. ساییدگی و خوردگی بیش از حد آنها موجب کوبش پیشرانه می‌شود. 

اگر سوپاپ‌ها سفت بسته شده بودند، نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. همچنین ممکن است مسیر حرکت یک یا چند سوپاپ جرم گرفته باشد و در نتیجه حرکت سوپاپ را دچار اختلال کند. 

دمای پیشرانه بیشتر از حد استاندارد است و به خوبی خنک نمی‌شود که به اکثر دلایل این مشکل در مطلب آینده پرداخته می‌شود. 

پیشرانه بدون کوبش اما با راندمان پایین کار می‌کند. 

ممکن است مکانیسم پدال گاز در نقطه‌ای گیر کند که با یک روغنکاری ساده برطرف می‌شود. 

شاید اسبک‌ها نیز مانند مشکل قبل، برای فعالیت صحیح مقداری روغن از شما طلب کنند. 

روغنکاری به دو مورد بالا ختم نشده و امکان دارد که محور رگلاتور نیز گیر کرده و نیاز به روانکاری داشته باشد. البته قبل از روغنکاری ابتدا محور را با نفت کاملا تمیز کنید، شاید مشکل برطرف شد. 

اگر زمان‌بندی پاشش سوخت تنظیم نبود، آن را تنظیم کنید. 

دور آرام را نیز در صورت خارج‌شدن از تنظیمات صحیح، مجددا تنظیم کنید. 

سوپاپ‌های پمپ اولیه از نظر شکستگی، ساییدگی، رسوب‌گیری و تغییر شکل مورد بررسی قرار داده و عیوب را تنها با تعویض کردن رفع کنید. 

اگر با روانکاری، تنظیمات و تعویض قطعات ذکر شده مشکل نامنظم کارکردن پیشرانه حل نشد ممکن است ایراد از لق بودن محور رگلاتور و یا خرابی فنرهای رگلاتور (شکستگی، ضعیف شدن و...) باشد. 

با تعویض کردن قطعات معیوب، مشکل را برطرف کنید. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: